Esmaspäev – Reede: 09:00-18:00 Laupäev: kokkuleppel Pühapäev: suletud

Linnamae tee 91, 13911, Tallinn

+3725532622 +37255946791 +3726363719

Katalüsaator on oluline osa heitgaaside puhastamisel. Turbomootorites töötab see aga äärmuslikes tingimustes ning ülekuumenemine on üks levinumaid probleeme.

Peamine mõte: katalüsaatori ülekuumenemine on ohtlik mitte ainult selle sisemistele elementidele, vaid ka kogu väljalaskesüsteemile ja mootorile endale. Probleemi lahendamiseks tuleb optimeerida mootori tööd (kütusesegu, süüde, turborõhu juhtimine) ning tagada efektiivne soojuse ärajuhtimine.


Ülekuumenemise põhjused

1. Kütuse mittetäielik põlemine

Liiga rikas segu või süütevõrgu katkestused viivad selleni, et põlemata süsivesinikud satuvad katalüsaatorisse. Need põlevad seal edasi ja tõstavad temperatuuri järsult.

2. Süütesüsteemi rikked

Need põhjustavad sädemepuudust ja järelpõlemist väljalaskesüsteemis.

3. Andurite ja mootori juhtploki vead

4. Turbolaaduri probleemid

Õlilekked või laagrite kahjustused halvendavad gaasivoolu ja kuumutavad katalüsaatorit.

5. Suurenenud vastus väljalaskesüsteemis

6. Soojuskaitse puudumine või kahjustus

Ilma kaitseplekkideta suureneb katalüsaatori ja naaberelementide soojuskoormus märkimisväärselt.


Ülekuumenemise tagajärjed


Diagnostikameetodid


Lahendused ja ennetus

1. Kütusesegu optimeerimine

2. Süütesüsteemi hooldus

3. Turbolaaduri hooldus

4. Väljalaske vabavoolu taastamine

5. Soojuskaitse paigaldamine

6. Õige kasutamine


Kokkuvõte

Katalüsaatori ülekuumenemine turbomootoril on märk mootori töö häirest. Probleemi vältimiseks on oluline aegsasti diagnoosida vead, hooldada süütesüsteemi ja kütusevarustust, kontrollida turbot ning tagada väljalaskesüsteemi õige töö. Õige juhtploki seadistus ja ennetav hooldus pikendavad katalüsaatori eluiga ning säilitavad mootori jõudluse.

Lisa kommentaar

Email
Phone
Phone
Email