Esmaspäev – Reede: 09:00-18:00 Laupäev: kokkuleppel Pühapäev: suletud

Linnamae tee 91, 13911, Tallinn

+3725532622 +37255946791 +3726363719

Heitgaasisüsteemi ettevalmistamine enne pikka reisi on oluline osa auto hooldusest, mis aitab vältida rikkeid teel ning tagada ohutuse ja mugavuse. Vigane heitgaasisüsteem võib põhjustada kahjulike gaaside lekkimist salongi, müra suurenemist, mootori võimsuse vähenemist või isegi tuleohtu. Selles artiklis anname juhised, kuidas heitgaasisüsteemi kontrollida ja ette valmistada, et reis sujuks tõrgeteta.

Heitgaasisüsteemi visuaalne kontroll

Esimene samm on süsteemi kõigi osade põhjalik visuaalne kontroll. Selleks on vaja tõstukit, kontrollauku või tõsteseadet, et pääseda ligi auto alumisele osale. Valmista ette järgmised tööriistad:

Mida kontrollida:

  1. Korrosioon ja mehaanilised kahjustused
    Kontrolli torusid, summutit ja katalüsaatorit rooste, pragude, mõlkide või aukude suhtes. Isegi väikesed kahjustused võivad põhjustada heitgaaside lekkimist, mis on ohtlik tervisele ja vähendab süsteemi tõhusust.
  2. Summuti seisukord
    Veendu, et summuti on terve, ilma pragude või mõlkideta. Kahjustatud summuti võib suurendada müra ja heitgaaside emissiooni.
  3. Kinnitused ja riputid
    Kontrolli kõigi ühenduste ja kummist riputite seisukorda. Need peavad olema kindlalt kinnitatud ilma lõtkuta. Lõdvad või kulunud riputid võivad põhjustada vibratsiooni või osade kokkupuudet auto kerega.

Katalüsaatori kontroll

Katalüsaator mängib olulist rolli kahjulike heitgaaside vähendamisel, seega on selle korrasolek eriti oluline enne pikka reisi. Katalüsaatori seisukorda saab kontrollida ilma seda eemaldamata järgmiste meetoditega:

  1. Visuaalne kontroll
    Vaata katalüsaatori korpust, et tuvastada võimalikud deformatsioonid, mis võivad viidata sisemiste osade (nt kärgstruktuuri) kahjustustele.
  2. Vasturõhu mõõtmine
    Kasuta manomeetrit, mis ühendatakse esimese hapnikuanduri asemel, et mõõta heitgaasisüsteemi rõhku. Normaalne rõhk on kuni 0,3 kg/cm² 2500 pööret minutis. Kõrge rõhk võib viidata katalüsaatori ummistusele.
  3. Diagnostika skanneriga
    Ühenda diagnostikaskanner, et võrrelda lambda-andurite näite enne ja pärast katalüsaatorit. Korras katalüsaatori puhul peaks esimene andur näitama siinuslainet (0,1–0,9 V) ja teine andur stabiilset väärtust (0,7–1 V).

Heitgaasisüsteemi probleemide märgid

Pööra tähelepanu järgmistele sümptomitele, mis võivad viidata probleemidele:

Lisatoimingud ettevalmistamisel

  1. Tahma ja katlakivi puhastamine
    Kui torudes on näha tahma, kasuta auto keemilisi puhastusvahendeid või 70% äädikat tahma eemaldamiseks. See parandab süsteemi tõhusust ja hoiab ära ummistused.
  2. Mürataseme kontroll
    Veendu, et heitgaasisüsteem töötab lubatud mürataseme piires. Liigne müra võib rikkuda liikluseeskirju ja häirida reisil olles mugavust.
  3. Heitgaaside koostise analüüs
    Võimalusel lase autoteeninduses teha heitgaaside koostise analüüs. See aitab hinnata katalüsaatori ja teiste osade toimimist.

Millal pöörduda spetsialisti poole

Kui märkad probleeme või pole kindel oma oskustes, pöördu autoteenindusse. Spetsialistid saavad teha täpse diagnostika spetsiaalsete tööriistadega, näiteks endoskoopide ja gaasianalüsaatoritega, ning vajadusel parandada või asendada kahjustatud osad.

Kokkuvõte

Heitgaasisüsteemi hoolikas ettevalmistamine enne pikka reisi tagab ohutuse ja meelerahu teel olles. Regulaarne kontroll ja väiksemate vigade õigeaegne parandamine aitavad vältida rikkeid, trahve liigse müra eest või isegi ohtlikke olukordi. Võta aega süsteemi kontrollimiseks, et sinu reis oleks turvaline ja mugav!

Lisa kommentaar

Email
Phone
Phone
Email